close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המשטרה שפכה 64.000 בקבוקי אלכוהול

מערכת שורשכח שבט, תשעד29/01/2014

בשנת 2013 שפכה המשטרה 64.000 בקבוקי אלכוהול במסגרת המאבק בשכרות. עליה מתמשכת בהגשת כתבי אישום כנגד מוכרי אלכוהול לקטינים

תגיות:

במהלך דיון שנערך בוועדה 'למלחמה בנגע הסמים' שבכנסת, אשר דנה בנושא האסטרטגיה הגלובלית לצמצום ניזקי האלכוהול, חשף נציג המשטרה רפ"ק עו"ד סוני אינגר קצין חקירות נוער ארצי נתונים עדכניים על המאבק כנגד מכירת האלכוהול לקטינים ועל האכיפה הנחושה של המשטרה בשיתוף גופי אכיפה נוספים בתופעת השכרות. רפ"ק אינגר ציין כי במשטרה ממקדים מאמץ אכיפתי כנגד התופעה הידועה כמחוללת פשיעה ובדגש על מכירה ואספקה של

אלכוהול לקטינים. רפ"ק אינגר חשף בפני חברי הוועדה כי אפקטיביות האכיפה עלתה משמעותית משנת 2010 לאחר אישורו של חוק המאבק בתופעת השיכרות שמשמעותו הייתר לשוטר לשפוך אלכוהול בכפוף לתבחינים המוגדרים בחוק.

הודות לפעילות עניפה בשגרה ובמבצעים רחבי היקף של כלל יחידות המשטרה בהובלת מחלקת הנוער ובשיתוף גופי אכיפה נוספים, ניתן לראות עליה ניכרת בהיקף התיקים הפליליים כנגד מוכרי האלכוהול לקטינים ובהיקף כתבי האישום כנגד פורעי החוק בתחום זה - בעוד שבשנת 2007 הוגשו 51 כתבי אישום בגין מכירת אלכוהול לקטינים, בשנת 2013 הוגשו למעלה מ-800 כתבי אישום, עליה של מאות אחוזים. כמו כן ניכרת עליה משמעותית בהיקף הפעילות במהלכה מבוצעת אכיפה של חוק המאבק בשכרות ומבוצעות שפיכות של אלכוהול שעלול היה להוביל לשכרות ורק השנה (2013) שפכה המשטרה למעלה משישים אלף בקבוקים.

רפ"ק סוני אינגר הדגיש כי "משטרת ישראל תמשיך במאבקה הנחוש כנגד אותם אלו המוכרים אלכוהול לקטינים באמצעות פעילות גלויה וסמויה וכל כלי או סמכות הנתונה למשטרה תמוצה עד תום כנגד התופעה המסוכנת".

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה